Analýza použitelnosti
Co je to analýza použitelnosti?
Tato analýza se zaměřuje především na uživatele a schopnost ovládat web a jeho funkce co nejjednodušeji. Web by měl být přehledný, srozumitelný a především jednoduše ovladatelný. Díky této analýze zjistíte, proč uživatelé nedělají aktivity, které chcete, aby dělali.
Spousta lidí použitelnost webu velice podceňuje a nechají si "naházet" jednotlivé prvky na web tak, jak jim to připadá správné, ale více už se tím nezabývají. Hlavním úkolem je především získat více zákazníků, zlepšit dojem ze samotného webu, aby se zákazníci vraceli a zpříjemnit všem návštěvníkům pobyt na webu.
Aby Vám analýza použitelnosti pomohla, tak nemusí nutně stát 40 000 Kč.
Doporučení a reference
Všechna doporučení a reference si můžete přečíst zde, nebo se můžete podívat na profil LinkedIn.
Nepodceňujte význam Analýzy použitelnosti
Již jsem se několikrát setkal s faktem, kdy si lidé mysleli, že mají vše v pořádku. Po dokončení analýzy se nestačili divit, kolik chyb bylo nalezeno a jak jim jejich oprava reálně pomohla.
Jaké jsou nejčastější chyby na webových stránkách?
- Nepřehledné navigace (menu)
- Špatně zvolený způsob navigace
- Špatné rozmístění prvků
- Nevhodně použita barevnost, forma vyjádření nebo písmo
- Nevhodně zvolená grafika
- Špatná upoutávka na službu, produkt atd.
- Nedostatečná upoutávka na určité prvky na webu
Jak probíhá analýza použitelnosti?
Testování provádí nezávislý tým lidí, kteří hodnotí jednotlivé operace, funkce a vlastnosti webu nebo eshopu. Tito lidé jsou za své hodnocení finančně odměněni. Jsou sestavovány scénáře, kterými se část testujících řídí. Druhá část hodnotí intuitivní ovládání a vlastnosti. Dohromady je tak vytvořena reálná analýza použitelnosti, která může mít opravdu velký vliv na prodejnost. Poté je zde možnost konzultace analýzy a průběhu oprav.
Ukázky analýz použitelnosti tvořené pro společnost SEO Linhart
Přednáška na téma: Ergonomie webů a eshopů v praxi
Více přednášek na toto téma naleznete v sekci Přednášky.
Cena za analýzu
Cena je stanovena dle složitosti a rozsahu webu a začíná na 12 000 Kč.
- 10.7.2013 - Infografika: Eshopy, jak k nim přistupujeme, jak s nimi pracujeme a co nás zajímá?
- 28.6.2013 - UXcamp Europe 2013 Berlín
- 21.6.2013 - „Ten SEO a PPC expert byli žabaři, navíc mi pořád mluvili do mé práce“, řekl majitel eshopu
- 11.6.2013 - George S. Clason: Nejbohatší muž v Babylóně
- 9.6.2013 - 8. sraz nezávislých profesionálů NaVolneNoze.cz ve Valticích
Aktuální vytíženost
- Přijímám další zakázky